Třetí den, Kungsleden

Vstáváme v osm hodin. Hodně se mi nechce. Kdyby budík nedrnčel, zůstávám ve snu. Vychutnáváme si místo, ranní snídani a koupel v jezeře, cvičíme jógu, abychom pozdravily slunce, které nás vítá do nového dne.

Doháníme, co jsme včera neušli

Odcházíme až kolem jedenácté. Dneska musíme dohnat, co jsme včera neušly. Jdeme v šíleném tempu, mé nohy se pletou jedna do druhé. Dája na mě na různých místech čeká. Ráno jsme si totiž řekly, že cestu absolvujeme společně, nikoliv každá zvlášť ve svém tempu, ale vzájemně si budeme pomáhat. Zase brodíme vodu. Odmítám si sundávat těžkou krosnu a vyzout si boty, ale co se dá dělat.. Zavelím oběd, jsou dvě hodiny a to už je na mě moc. Dája na mě působí nervózně, že by nejraději pokračovala v cestě.

Degustační menu uprostřed švédských hor

Kromě nadpisů vám s členěním textu na správných místech pomohou i obrázkové sekce. Jednotlivé odstavce vašeho článku oddělte obrázky, které vhodně doplní obsah.

Snažím se to ignorovat a s chutí chystám naše další degustační cestovní menu. Dnes nejsem vůbec spokojená, přesolené těstoviny. Chce to zákusek, Dája vytahuje proteinový nápoj s příchutí banánu. Ještě, že tak.

A znovu batohy na záda a jdeme. Terén se zhoršuje. Přeskakujeme po kamenech vodu, stoupáme k chatě Tjäkta. Díváme se na ni z dálky a pokračujeme dál. Začíná úsek, který by si nezadal se scénami z thrilleru nebo vesmíru. Kamení, sutě, není možné rozeznat cestu, jen červené kruhy naznačují, kudy jít. Je to vysilující, dávat pozor, kam šlapu, s těžkou krosnou, měkkými botami, ve kterých cítím každý zářez a nerovnost.

Na začátku naší trasy jsem v dálce viděla sníh a říkala si, že tam určitě nepůjdeme. Teď u něj stojíme. Na jednu stranu jsem dost unavená, na druhou jsem ve svém živlu, tyhle vysoké hory mě dostaly. Našly jsme nouzovou chatu přímo na vrcholu a trochu odpočíváme před klesáním. Cesta dolů mi přijde náročnější, mám intenzivní pocit, že když udělám špatný krok, cesta pro mě končí. Ťapu.

Z posledních sil. Nacházíme krásné místo s výhledem na jezero. Někde za ním by měla být další chata Sälka. Véča a spát.